Kameratskapsaften

Først orienterte Eivind Amb om "Øvelse Mjøstårn", hvor bl.a. Brumunddal Rotaryklubb var blitt anmodet om å stille med frivillige markører. Dette skulle være en evakuerings øvelse, og de som ville delta ble oppfordret til å melde seg etter møtet.

Deretter presenterte Eivind Elstrand hjemmesidene til Brumunddal
Rotaryklubb. Referatene fra møtene er vist på hjemmesidas første side. Ved å klikke på titlene på referatene får en opp en ny side med fyldigere referat og flere bilder kommer frem.

I sitt "seniorforedrag" fortalte Ann-Helen Norum at hun kom fra en "trafikkskole-
familie i Nordtrøndelag, og startet sin yrkeskarriere med administrasjon og drift av
flere trafikkskoler.
Hun ble i sin første pensjonsperiode ansatt i Statens Vegvesen som førerkortsensor.
Hun kom etter hvert i kontakt med Erik Ulven, og drev en stund en klesbutikk i "dala". Hun er nå en aktiv pensjonist, og er en aktiv trimmer med bl.a. løping, svømming og golf på agendaen.   Ann-Helen har deltatt i Vasaloppet

Gaute Arneson er utdannet sosionom og har Mastergraden fra Handelshøgskolen BI. Han kom til Ringsaker kommune i 1978 som nestleder for helse- og sosialtjenesten og ble med i Rotary i 2007. Fra 1985 arbeidet han som planlegger hos fylkeshelsesjefen i Hedmark og siden 1987 ved KDØ (senere NIT) og KPMG. Omstilling og organisasjonsutvikling var hans hovedoppgaver i denne perioden som varte i 16 år. Fra 2003 til 2011 var Gaute rådmann i Løten kommune. Han avsluttet sin yrkeskarriere med 7 år som selvstendig konsulent / organisasjonsutvikler og som høgskolelektor ved Høgskolen i Innlandet.

Ved noen anledninger har Gaute vært «aksjonist», bl.a. i tre år som leder for «Brumunddal på nye veier» (1982 – 1985) og som initiativtaker til «Gatelysaksjonen» (2016).

Gaute Arneson er nå 74 år. Han og kona Guri Toftemo har to barn og svigerbarn og 5 barnebarn. De siste årene har vært preget av «privat» omstilling, bl.a. fra eneboligen i Storenga til leilighet i Pardis, et skifte både han og kona er godt fornøyde med. De har også overført hytta si på Høvringen til datter og svigersønn og anskaffet ny på Budor nylig.

Referent Johan Edvard Mellbye

Info ved ny redaktør i Ringsaker Blad

22. april 2024

Info ved ny redaktør i Ringsaker Blad

Til møtet mandag 22.4. hadde Rotary invitert den nye redaktøren i Ringsaker Blad (RB), Trine Rasmussen.

Klubbens møter denne måneden

Pinse, møtefri